din emailurile de azi… pentru ce sunt buni banii???

 

Interviu CNBC cu Warren Buffett, al doilea dintre cei mai bogati din lume,care a donat 31 milioane $ pt caritate.

 

Cateva aspecte foarte interesante ale vietii lui:

         1.- A cumparat prima actiune la 11 ani… si regreta ca a inceput prea tarziu!

         2.- A cumparat o mica ferma la 14 ani cu economiile din vanzari de ziare.

         3.- Si astazi mai locuieste in mica lui casa in Omaha, cu 3 camere,pe care a cumparat-o dupa ce s-a casatorit, acum 50 de ani. El spune ca in acea casa are totul. In casa sa nu are nici un tablou sau decoratiuni interioare, statui…

         4.- Isi conduce singur masina , nu are sofer si nu are bodyguard.

         5.- Niciodata nu a calatorit in avion particular, chiar fiind proprietarul celei mai mari companii de avioane private din lume.

         6.- Compania lui, Berkshire Hathaway, are in subordonare inca 63 de firme. Odata pe an, el trimite scrisori directorilor firmelor sale, cu tintele pentru noul an. Niciodata nu convoca reuniuni sau da telefoane zilnice  directorilor.

Directorilor lui le-a impus urmatoarele 2 reguli:

Regula 1 : Nu pierdeti niciiodata investitile actionarilor.

Regula  2: Nu uitati regula 1.

 

         7.- El nu socializeaza cu lumea in inalta societate. Isi petrece timpul liber cu o farfurie de popcorn la TV.

         8.- Bill Gates, cel mai bogat din lume, l-a cunoscut recent, acum 5 ani. Bill Gates credea ca nu are nimic in comun cu Warren Buffett. Pentru asta, a stabilit o intalnire cu el, programata sa dureze o jumatate de ora. Dar cand l-a cunoscut, intalnirea a durat 10 ore si Bill Gates s-a transformat intr-un fan al lui Warren Buffet.

         9.- Warren Buffet nu are telefon mobil si nici laptop pe birou.

10.- Sfatul lui pt tineri: Indepartati-va de cartile de credit si investiti in voi.

 

 

AMINTITI-VA:

A. Nu banul face pe om, ci omul face banul.

B. Viata este atat de simpla pe cat v-o faceti voi.

C. Nu faceti ce spun altii, ascultati-i, dar faceti cum simtiti.

D. Nu va imbracati doar cu haine de firma, ci cu cele in care va simtiti confortabil.

E. Nu cheltuiti banii pe lucruri care nu sunt necesare, ci doar pe cele cu adevarat necesare.

F. Pana la urma, viata voastra e a voastra. De ce sa le dati altora sansa sa v-o conduca?

G. Daca banii nu ajuta ca sa-i imparti cu ceilalti, atunci pt ce mai sunt buni?AJUTATI CHIAR DACA NU PUTETI, MEREU CEI CARE STIU SA IMPARTA, VOR FI BINECUVANTATI.

H. NU cheltuiti banii pe care nu ii aveti. Cartile de credit, imprumuturile, etc au fost inventate de societatea de consum.

I. Inainte de a cumpara ceva, ganditi-va: Ce mi se intampla daca nu cumpar asta? Daca raspunsul este „nimic”, atunci nu cumparati, pt ca inseamna ca nu aveti nevoie.

 

         „Nimic nu am adus pe lume, nimic nu vom lua cand plecam..”

Despre ovi

sunt... doar calator care vrand... nevrand... lasa un semn...
Acest articol a fost publicat în adevaruri de ieri si de maine. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

24 de răspunsuri la din emailurile de azi… pentru ce sunt buni banii???

  1. Pingback: Cat de repede te atasezi de oameni? | Wish of Love. Summer Love

  2. Nice zice:

    Interesante si surprinzatoare aceste sfaturi venite tocmai din partea unuia din cei mai instariti oameni din lume, pana si el a inteles ca cea mai mare bogatie e cea…sufleteasca, iar eu nu pot decat sa-l aprob. 🙂

  3. otilia zice:

    Relaxat articol. M-a facut sa zambesc la fiecare fraza citita. 🙂 Multam’ pentru postare!

  4. deea zice:

    banii sunt buni pentru multe lucruri, pt daruit, pt salvat vieti, pt cheltuit….

    • ovi zice:

      pot sa zic… pentru ce nu sunt buni… si anume… pentru a face un scop in sine, din ei…sau mai bine zis… din numarul lor…

      • Lusio zice:

        Nimeni Altu`:”Asa e cand n`ai bani, vrei bani.. Cand ai bani, vrei mai multi”

        • ovi zice:

          da.. se zice ca… baul este ochiul dracului… si de aici numai probleme…
          un orb … intrebat cat de greu este sa traiesti orb… a raspuns ca nu este greu deloc… este insa greu pentru cineva care nu suporta orbirea…
          la fel si cu bani… nu este greu sa traiesti cu bani putini… este greu cand nu vrei sau nu suporti sa traiesti cu putini bani…
          bogatul are mai multe probleme decat saracul…

  5. vio zice:

    banii sunt buni..pentru ceva…dar nu pentru fericire……
    toata viata am lucrat cu banii…dar nu i-am iubit…de multe ori..nu am stiut cati bani am in buzunar…..acesta a fost secretul meu

    • ovi zice:

      nu mi-am facut din bani, scopul vietii… dar… mi-ar place sa am mai multi… pentru ca mereu as gasi proiecte pentru ei…
      nici eu nu stiu exact cati bani am in portmoneu… dar… nici nu-mi amintesc sa fi avut portmoneul gol…

  6. vio zice:

    am o vorba……multi nu au fost…dar au fost cati au trebuit

  7. Am observat ca atunci cand am o pierdere financiara, cat de (relativ) mica sufar….Iar cand castig mi se pare normal, doar asa e in bussines. Ieri mi s-a stricat o piesa la un utilaj si eu nu sunt in tara…..Singura solutie ca sa se repare repede a fost sa platesc 2000 lei (aprov 500 euro) pe o piesa….Plus ca luna trecuta mai platisem reparatii…….si asa, oarecum am suferit. Si pe urma mi-am spus „ce naiba, sunt doar bani, nu ai voie sa te enervezi pentru asa ceva si sa te gandesti toata ziua la asta”
    Exersez. E neplacut sa fi dependenta de bani
    Dar si sa fi dependent financiar de altcineva, asa ca au banii, rolul lor

    • ovi zice:

      sigur au rolul lor… nu il neg… nici nu il ignor… dar… pana la urma… nu cred ca este primordial…
      dependenta de altceva/altcineva, decat de dumnezeu… cred ca nu este nici benefica si nici placuta…
      ce utilaje ai tu… de se strica, atunci cand nu esti tu in tara????
      succes la repararea lor… si merntinerea fara stricaciuni….

  8. Ei, unul singur am si acela e inchiriat (un utilaj) Nu ma compar cu marile firme. De aceea e mai greu cand se defecteaza ceva si nu sunt „pe faza”. Am un om care se ocupa dar cateodata lipsesc solutiile
    DEsigur ca dependenta nu e buna, dar sunt momente in viata cand nu o putem evita si devenim atasati de diverse…..ba chiar simtim ca nu putem trai fara ele……
    Sunt de acord cu dependenta de Dzeu 🙂

  9. Lusio zice:

    “Nimic nu am adus pe lume, nimic nu vom lua cand plecam..”

    Cu chestia asta m-am gandit de mult la:

    Mortea ne va transforma pe toti in niste LOSERI, pentru ca atunci, TOATA AGONISEALA, tot ce-ai facut/produs, SE VA DUCE iar tu nu vei pleca, CU NIMIC.. nimic si iar nimic. Ramai doar cu „un simplu trecator, trecut prin viata”. Si putinor oameni le ramane in cap ce si cum si cate ai facut (chiar daca era bine).. E posibil sa te tina cateva persoane minte si 50 de ani si 100.. si 150. Dar dupa astia, ai sanse mari sa devii un mare nimeni.. de care ti se va mai sti doar numele din PUTINELE ocazii ce se vor mai ivi.

    Desigur, o consolare deasa e faptul ca poti lasa copiilor ceva.. dar tu (nu neaparat tu de pe blog.. zic la general), tot „loserel” te vei „cara”

    • ovi zice:

      Lusio… eu vad putin altfel problema…
      Stiu ca voi muri… de aceia nu-mi propun sa iau cu mine dincolo…. nici sa las prea multe… marturie a trecerii mele, pe pamant…
      Imi doresc insa… ca sa pot trai frumos… si atat timp cat traiesc… sa aduc bucurie celor de langa mine… iar daca voi reusi asta… cand va veni ceasul trecerii spre dincolo… nu voi considera ca am pierdut… ci ca mi-am indeplinit rostul… menirea… si a venit timpul sa plec…
      nu imi doresc sa stie generatia de dupa mine cine am fost… nici ca personaj bun… darmite ca unul rau… daca insa… va fi cineva care sa fie trist la moartea mea… inseamna ca nu am trait degeaba… si daca lumea, va fi un pic mai rea fara prezenta mea… atunci cu siguranta a meritat sa trec prin lume…

      • Lusio zice:

        Interesant ce-ai spus..

        Personal, mie nu mi-e frica de moarte.. DAR mi-e frica de faptul ca voi pierde unele lucruri/persoane la care chiar tin. NU sunt MULTE dar stiu ca 1data cu gandul de moarte, imi apare si oftatul.. un oftat ce se intinde chiar si spre lucrurile ce par marunte (ca exemplu (poate amuzant), nu vreau sa raman fara pestisorii mei minunati (de acvariu) pe care-i cresc de multi ani, vreau sa ma bucur cat mai mult de ei si.. nu doar de ei)

        Deci per total la mine nu prea e frica de moarte ci de pierdere a unor lucruri / persoane 😦 ( desi fara parinti ramai si cand esti inca viu 😦 )

        Dar pana la urma, asta-i cursul vietii 😦

        Inchei cu un artist anume Nimeni Altu`:
        ”Constat ca toti au deveni acum niste hiene
        Si mi-amintesc de cineva care stia
        Mult mai bine decat mine cat e lumea de rea
        Ma-ntelegea, dar aflu acum de la baieti ca e in pamant
        Si nu putem decat sa-i aprindem o lumanare la mormant,,

        • ovi zice:

          integ foarte bine ce spui…
          vad moartea, in toata complexitatea ei… incluzand si pierderile de care zici tu…
          nu-mi e teama ca le pierd… toate cele ce nu le voi mai sti sau avea… mai mult ma gandesc… ca voi fi pierdut pentru cei dragi…
          mereu am considerat, la deces… ca este mai greu pentru cei ce raman, decat cel ce a plecat… desi… sunt si exceptii…
          versurile sunt minunate… aratand un concept de vietuire bine definit… ancorat si in realitate si in obiceiurile crestine…

Lasă un comentariu